חדשות פרסומים וארועים
2016. 08. 21.

הענפים הצפויים לצמוח בסין הם התרופות, הקימעונאות, טכנולוגיית מידע ותקשורת

כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל: למרות המדיניות הסינית לעודד צמיחת סקטורים ספציפיים. ההאטה בצמיחה במדינה מעלה את רמת הסיכון של כלל החברות במדינה

על פי נתוני הלמ"ס הייצוא הישראלי לסין רשם המחצית הראשונה של השנה ירידה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, מרמה של 1.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2015 לרמה של כ-1.08 מיליארד השנה. הדבר נובע, בין השאר, מההאטה בכלכלה הסינית. הכלכלה  במדינת הענק צמחה ב - 6.9% בשנת 2015, קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה 25 שנים. על פי הערכת כלכלני ענקית ביטוח האשראי הבינלאומית Coface הצמיחה תמשיך לרשום האטה גם בשנים  2016 ו-2017 וככל הנראה  לא תגיע ליעד שקבעה ממשלת סין של צמיחה שנתית ממוצעת של  של 6.5% שנקבעה בתכנית ה- 5 שנתית לשנים 2016-2020. בעקבות זאת הממשל הסיני מוביל רפורמה מבנית "רפורמת שתי מהירויות" השמה דגש ותמריצים לעידוד הצמיחה בסקטורים שונים על חשבון סקטורים אחרים. בסקירה שהוציאה Coface ישראל, מציינים כלכלי החברה מי הם הסקטורים "המנצחים" הצפויים לצמוח בסין בשנים הקרובות ומי הם הסקטורים "המפסידים".

 

סקטורים "מנצחים" בעלי פוטנציאל צמיחה

לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, באופן כללי, מגזרים "מנצחים" צפויים להנות מצמיחה גבוהה יותר וארוכה יותר. בין הסקטורים "המנצחים" הבולטים ניתן למצוא את סקטור הפרמצבטיקה והקימעונאות. סקטורים אלה מדורגים, ע"י Coface, ברמת סיכון נמוכה ובינונית, בהתאמה. ב- Coface מסבירים כי סקטור התרופות מדורג כסקטור בעל רמת סיכון נמוכה (היחיד מבין הסקטורים בסין) ובעל יציבות ארוכת טווח כתוצאה מהמשך צמיחה מבנית וגידול בביקושים כתוצאה מהתרחבות מעמד הביניים בסין ומהזדקנות האוכלוסייה הצורכת יותר תרופות. בשל כך החברות הפועלות בתחום מתבססות פחות על קבלת הלוואות לצורך הרחבת הפעילות ומוסר התשלומים בתחום משתפר. סקטורים נוספים שיצאו נשכרים מהמדיניות הסינית הם התחבורה והתקשורת. יחד עם זאת,  למרות פוטנציאל הצמיחה ארוכת הטווח של סקטור התקשורת, ב- Coface מדרגים את הסקטור  ברמת סיכון גבוהה בשל התחרות העזה בתחום.

 

סקטורים  "מפסידים" בעלי סיכון אשראי גבוה

על פי הסקירה של Coface, הסקטורים שצפויים להפסיד כתוצאה מהמדיניות הסינית ולהיות  "מאותגרים" לאורך זמן מבחינת פוטנציאל הצמיחה הם הכימיקלים, הבניה והמתכות. סקטורים אלה מדורגים ברמות סיכון גבוהות מאוד (מתכות ובניה) או גבוהות (כימיקלים) דירוגים המצביעים  על סיכוי גבוה יותר לפשיטת רגל או חדלות פירעון. ב- Coface מסבירים כי סקטורי המתכות והבניה הם היחידים מכלל הסקטורים המדורגים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר בשל רווחיות נמוכה, בעיות חוב, האטה בהשקעות והתקררות צפויה בענף הבניה במחצית השניה של השנה שיביאו לצמצום בביקושים לחומרי גלם ובכלל זה מלט ומתכות. זאת בנוסף לרפורמות מבניות של ממשלת סין בקרב חברות ממשלתיות בתחום.

 

על פי Coface, סקטורים "נייטראלים" שאינם צפויים להיות מושפעים מהרפורמות בסין הם המזון טרי (Agro food), העץ והנייר והטקסטיל והביגוד. למעט סקטור הטקסטיל המדורג ברמת סיכון גבוהה, שאר הסקטורים "הנייטראליים" מדורגים ברמת סיכון בינונית. לדברי מנדולה, הצפי הוא שממשלת סין תמשיך ברפורמות שיעודדו צמיחה בענפים ספציפיים אולם הצמיחה בסין צפויה להמשיך לרשום האטה בשנים 2016-17 ובהתאם עליה כללית ברמת סיכוני האשראי של החברות הסיניות.

 

סין

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew