חדשות פרסומים וארועים
2019. 12. 10.

האטה כלכלית בגוש היורו: ראיה מתוך מדדי הפעילות של Coface

האטה כלכלית בגוש היורו: ראיה מתוך מדדי הפעילות של Coface

מאז תחילת 2019, התרבו האותות על האטה בצמיחה העולמית. בעוד שכל הכלכלנים מכירים במגמת הירידה, בעקבות השיא המחזורי שהושג בשנת 2017, כעת מרחף סימן שאלה באשר להיקף ההאטה, ובמיוחד בגוש האירו. בעוד שכמה פרשנים מצביעים על סבירות למיתון בשנת 2020, רוב הכלכלנים

מנבאים "רק" ירידה קלה.

 

בתקופה זו של אי וודאות גבוהה, משימת ניבוי גובה הצמיחה היא קשה וחשובה עוד יותר, לכן Coface החליטה לפתח כלי חיזוי משלה: CRAFT (כלי לחיזוי פעילות מחקרית של קופאס) ואותו אנו מציגים במאמר זה.

 

כלי זה, שמטרתו לבחון מדדי פעילות, נבנה תוך שימוש בשיטה סטטיסטית הידועה בשם "ניתוח גורמים ראשיים" (PCA) ומאפשר לקופאס לחלץ אותות נפוצים המועברים על ידי מספר גדול של משתנים על ידי הקטנתם ל"גורמים נפוצים" או לגורמים ראשיים.

 

המשתנים שהכי עשויים להשפיע על הפעילות הכלכלית נבחרים באמצעות מודלים של למידת מכונה. המשתנים שנבחרו, בין 30 ל-50 עבור על מדינה, נחלקים לארבע קבוצות עיקריות: נתונים אובייקטיביים (Hard Data), נתוני סקרים, משתנים מוניטריים וכלכליים ומדדים בינלאומיים.

 

לאותם ארבעת סוגי המשתנים המשמשים בדרך כלל לבניית אינדיקטורים לפעילות, הוסיפה קופאס את שיעור ריבית ההפרה של החברה על "כספי חייבים" המבוטחים על ידי קןפאס בפילוח על פי מדינה. CRAFT, בשל אופן בנייתו, מתואם כהלכה עם הקצב הרבעוני של צמיחת התמ"ג ובכך מאפשר חיזוי טוב עבור הרבעון הנוכחי (חיזוי ההווה) ועבור הרבעון שאחריו (חיזוי).

על פי תוצאות המודל הנוכחי, גרמניה תיכנס למיתון ברבעון השלישי (0.1%- לאחר ירידה של 0.1% ברבעון הקודם) וזאת לפני שתקפא בשלושת החודשים האחרונים של השנה. הכלכלה הצרפתית תמשיך לגלות חוסן, אך תפגין האטה גם ברבעון השלישי (0.2%+) לפני שתנתר חזרה בסוף השנה (0.3%). לעומת זאת הצמיחה תעלה שוב בספרד ברבעון השלישי (+0.6%) לפני שתאט את הקצב (+ 0.5%), אך עם זאת תישאר יציבה. לבסוף, ההאטה הכלכלית באיטליה תישמר: לאחר ריבאונד צנוע ברבעון השלישי, 0.1%, היא תקפא שוב ברבעון הרביעי.

הורד הודעה זו : האטה כלכלית בגוש היורו: ראיה מתוך מדדי ... (694.53 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew