חדשות פרסומים וארועים
2018. 01. 26.

ענקית ביטוח האשראי Coface: מחירי הנפט יעמדו על כ-65 דולר בממוצע במהלך שנת 2018

מחירי הנפט בעולם צפויים לעמוד על כ-65 דולר, בממוצע,  בשנת 2018 ולא נראה כי, בממוצע שנתי,  הם צפויים לעלות מעבר לכך, גם אם נקודתית נראה עליות חדות יותר. כך מעריכים היום בחברת ביטוח האשראי הבינלאומית Coface. בחברה אומרים כי למרות העליות של כ-20% במחירי הנפט בחודשים האחרונים, אנו לא צפויים לחזור למחירים אותם ראינו בעבר.

 

ב Coface מסבירים כי ישנם שלושה גורמים מרכזיים בעטיים מחירי הנפט אינם צפויים לעלות על כ-65 $ בשנה הקרובה: הסיבה הראשונה קשורה להפקת נפט מפצלי שמן בארה"ב : עליית מחירים משמעותית תביא לגידול משמעותי בהיקפי הפקת נפט מפצלי שמן על ידי חברות אמריקאיות, גידול שימתן את עליות המחירים. למעשה, נראה כי בשנת 2018 עומד להישבר שיא כל הזמן של הפקת נפט מפצלי שמן ידי חברות אמריקאיות והוא צפוי להגיע לשיא של 10 מיליון חביות ליום.

 

סיבה שניה אותה מציינים ב  Coface היא ירידה מתונה בביקושים העולמיים לנפט: למרות שהתנאים הכלכליים העולמיים שתמכו בגידול בביקושים  בשנת 2017 צפויים להמשך, לפחות במהלך המחצית הראשונה של 2018, הגידול בביקושים לנפט צפוי לרשום האטה. זאת בפרט בביקושים באסיה. בתי זיקוק שצברו מלאים בשנים האחרונות, בשל המחירים הנמוכים, עשויים להפחית את הרכישות שלהם לאור מחירים גבוהים יותר, מה שיוביל לצמצום הביקוש הכולל. בנוסף, צמיחת התוצר בסין, היבואנית הגולמית המובילה בעולם, צפויה להאט בשנת 2018. גם הביקושים באירופה צפויים להאט, שכן צמיחת התמ"ג צפויה להיות נמוכה יותר ב -2018.

 

סיבה נוספת בעטיה מחירי הנפט אינם צפויים לעלות על 65% לחבית בשנה הקרובה נובעים מהירידה בסיכונים הגיאופוליטיים:  עליות מחירי הנפט  בתקופה האחרונה  נתמכו גם בסיכונים גיאופוליטיים. עם זאת, פרט לוונצואלה, הסיכונים הפוליטיים הללו לא התגשמו ולא גרמו, עד כה,  לשיבושים משמעותיים באספקה. יחד עם זאת, ב  Coface מציינים כי לא ניתן לשלול עליית מחירים על רקע זה בהמשך.

 

בנוגע להשלכות מחירי הנפט על היצואנים הישראלים, אומר כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל כי מנסיון העבר, עליה במחיר הנפט מביאה לגידול בייצוא הסחורות בענפי הכימיקלים ותזקיקי נפט אם כי יש לשים לב לשקל החזק שעשוי לקזז חלק מהשפעה הן ליצואנים והן ליבואנים.  מבחינת היצואנים, עליית המחירים משפיעה ישירות על מגוון ענפים ועל דירוג  יציבותן של חברות הפועלות בענפים שונים ובכללם  אנרגיה, פלסטיק, תרופות קוסמטיקה, ביגוד, מוצרים ביתיים, אריזה, שינוע, תחבורה ורכב. Coface תמשיך לעקוב אחר ההשלכות של עליית מחירי הנפט ובמידת הצורך תעדכן.

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew