חדשות פרסומים וארועים
2020. 01. 26.

כישלונות עסקיים בצרפת הם פחות שכיחים, אבל בסדרי גודל יותר משמעותיים

כישלונות עסקיים בצרפת הם פחות שכיחים, אבל בסדרי גודל יותר משמעותיים

לאחר רבעון ראשון לא קל, שבוטאו בו גם ההדים של מחאת תנועת "האפודים הצהובים", מספר חדלונות הפירעון התעשייתיים מאז תחילת השנה בצרפת עומד לרדת זו השנה הרביעית ברציפות. עם זאת, Coface צופה עלייה מסוימת בכמות חדלונות הפירעון בשנת 2020 (0.9%+), בעיקר עקב ההאטה הצפויה בענף הבניין - לאחר הצמיחה שהוא חווה ב-2019 בעקבות העבודות הציבוריות שהיו חלק מהקמפיינים של הבחירות המוניציפליות.

ההשפעה המנוגדת של תנועת "האפודים הצהובים"

למרות שתנועת "האפודים הצהובים" גרמה לעלייה בכמות חדלונות הפירעון של עסקים בתחילת השנה, המיסוי העוקב שיושם על ידי הממשלה והדינמיות בשוק העבודה הובילו לעלייה בכח הקנייה של משקי בית, ובסופו של דבר לירידה בכמות חדלונות הפירעון בענפים תלויי צרכנות של שירותי קמעונאות והפצה.

מצד שני, ענף התחבורה ממשיך לסבול מעלייה במספר חדלונות הפירעון של נהגי מוניות ומובילים, ובענף הרכב ישנה עלייה במחיר הכספי של הכישלונות, למרות הירידה בתדירות שלהם. את הסתירה הזו ניתן להסביר על ידי הקשיים שנתקלו בהם ב-2019 יצרני ציוד רכב, שהחלק שלהם בשוק הוא משמעותי, למרות שמספרם קטן.
באופן כללי, עשרת החודשים הראשונים של השנה אופיינו בעלייה של חדלונות הפירעון בחברות שמחזור העסקים שלהן היה יותר מ-5 מיליון יורו – ובעיקר של שש חברות עם מחזור של יותר מ-200 מיליון יורו שהחלו בהליכי חדלות פירעון בתקופה הזו.

אופטימיות זהירה שמגובה בתחזיות כלכליות

על פי סקר שנערך על ידי Coface בספטמבר 2019 בקרב בעלי תפקידי מפתח בתעשייה, ישנה אופטימיות בחברות בצרפת באשר להתפתחות של תזרים המזומנים שלהן ב-2020. אך התחזיות הן הרבה פחות חיוביות ביחס לכלכלת המדינה והכלכלה העולמית.

 

לדוגמה, מחצית מהנשאלים בסקר מאמינים שפעילות הייצוא שלהם תמשיך להיות מאוימת על ידי מתחים וסיכונים גאו-פוליטיים, הרבה יותר מאשר מהברקזיט הצפוי או ממיתון אפשרי בכלכלת ארה"ב. למרות סיכונים אלו, שנת 2020 תביא עימה גם הזדמנויות ייצוא – בייחוד לשאר החלקים של האיחוד האירופי, שהחברות מאמינות שיהיה השוק הדינמי ביותר, יותר מהשוק הצפון אמריקאי ומהשוק האסייתי.

הורד הודעה זו : כישלונות עסקיים בצרפת הם פחות שכיחים, ... (254.12 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew