חדשות פרסומים וארועים
2020. 01. 26.

רגולציה מוגברת על תעשיית הרכב הגלובלית: מדרון תלול צפוי בהמשך

רגולציה מוגברת על תעשיית הרכב הגלובלית: מדרון תלול צפוי בהמשך

לאחר שנפגעה על ידי רגולציה מחמירה יותר ויותר, במיוחד למען מטרות של שמירה על הסביבה, לתעשיית הרכב הגלובלית צפויה האטה והיא תיאלץ להמציא את עצמה מחדש.

בתוך מציאות כלכלית עולמית עגומה, ענף הרכב עומד בפני כמה אתגרים ספציפיים, כולל פיקוח סביבתי מחמיר ורב יותר. כתוצאה מכך, ענף מכירות הרכב חווה גידול שלילי שלא נראה מאז המיתון הגדול של שנת 2008 ויש אי וודאות רבה בענף.

 

 

ירידה ברווחיות

יצרני המכוניות נאלצים ליישר קו עם המצב הטכנולוגי החדש ועם הרצונות של הלקוחות שלהם, ולכן נאלצים לתכנן מחדש את המכוניות שלהם, מה שגורם לעלייה בעלויות הייצור.

בנוסף לכך, הכניסה של שחקנים חדשים לשוק, כמו – Google Waymo, Tesla, Arcfox ו-Aiways – מוסיפה רמה חדשה של חוסר וודאות לשוק שהיה רגיל ליציבות מסוימת, ושהייתה בו אפילו נטייה להתמקדות במיזוגים, רכישות והשקעות משותפות.

 

תופעה גלובלית

בספטמבר 2018, האיחוד האירופי (EU) הוביל ליישום של תקנות מחמירות עבור דגמי מכוניות חדשים, שנקראות WLTP (נוהל מבחן עולמי אחיד לרכבים קלים).

התקנות הנוקשות האלו הובילו לצווארי בקבוק עבור יצרני המכוניות, מכיוון שהיו עיכובים באישורים על מכוניות שגרמו למחסור בדגמים בסוכנויות השונות. לקוחות נאלצו לדחות את הקנייה, מה שהשפיע באופן ישיר על רישומים חדשים של רכבים (ירידה של 23.5% בספטמבר 2018).
בנוסף לחסמים הטכניים והמנהליים האלו, נרשמה גם ירידה ברצון לקנות רכבים חדשים באירופה החל מתחילת שנת 2018. זה גרם לירידה בכמות הקניות של הרכבים, בייחוד כאשר התמריצים להחליף לרכב עם אנרגיה ירוקה פחתו.

השוק האמריקאי מושפע גם הוא מהירידה בביקושים (1.1%- נכון לסוף אוקטובר 2019, לאחר מדידה של 10 חודשים. נכון בייחוד עבור מכוניות סדאן ומכוניות אחרות, כאשר נרשמת דווקא יציבות בשוק מכוניות ה-SUV, הטנדרים והמשאיות הקלות). התהליך הזה ממשיך להשפיע על יצרני מכוניות, כאשר כמה מפעלים במדינה כבר נסגרו.
לבסוף, השוק הסיני מושפע גם הוא באופן דרמטי מהירידה בביקוש (4%- באוקטובר 2019), זה קורה באופן חלקי כתוצאה מהלך רוח של "נחכה ונראה" מצד הצרכנים, שמחכים להטבות המס שהוכרזו על ידי הממשלה. זאת בנוסף להשפעה המשמעותית של מלחמת הסחר בין סין לארה"ב.

בנוסף, ערים גדולות כמו בייג'ין, שנגחאי וערים נוספות מוציאות תקנות חדשות להגבלת מספר המכוניות החדשות באופן קבוע. לכן, הסינים נוהרים לעסקאות מכירה של מכוניות יד שנייה.

 

קשיים שמשפיעים על כל המערכת הגלובלית

באופן טבעי, הצמיחה וההכנסות של ספקי מכוניות מושפעים מההאטה הזו. העלייה בעלויות הייצור והפיתוחים הטכנולוגיים שקשורים בהגבלות הסביבתיות יוצרות השלכות על כל שרשרת הייצור. זה נכון באופן חלקי גם באשר להוצאות על מחקר ופיתוח. תופעה זו יכולה להוביל למיזוגים ורכישות במטרה להתמודד עם ההוצאות האלו, שנחוצות על מנת להביא טכנולוגיות חדשות לשוק – מה שגורם שוב לעיצוב מחדש של מראה הנוף של תעשיית הרכב העולמית.

הורד הודעה זו : רגולציה מוגברת על תעשיית הרכב הגלובלי... (919.24 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew