חדשות פרסומים וארועים
2019. 09. 22.

הברומטר של קופאס - מתיחות הסחר חוזרת לחזית הכלכלה העולמית

coface-barometer

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, ענף הרכב המדשדש, צמיחה מואטת בשווקים המתפתחים…הרבע השני של 2019 מעיד על מיתון כלכלי עולמי.

 

על פי הברומטר של קופאס, ההאטה בסחר העולמי במחצית הראשונה של 2019 היא ודאית, גם במקרה של התאוששות קלה במחצית השניה של השנה, עדיין צפויה האטה של 0.7% בנפח המסחר. הצמיחה הכלכלית העולמית צפויה להצטמצם מ-3.1% ב-2018 ל-2.7% ב-2019 ולהתייצב ב -2020. בהקשר הזה, קופאס צופה כי רוב המדינות יחזו בעלייה בכמות פשיטות הרגל התאגידיות בשנה זו.

ענפים במתיחות...ובמיוחד ענף הרכב

רכב, מטלורגיה, הפצה, ביגוד הם חלק מהענפים הממחישים את הפגיעות של הכלכלה העולמית. לכן, קופאס מבצעת הערכות סיכוני אשראי תכופות יותר בקרב חברות בתחום הרכב ב-13 מדינות, וזו הפעם השנייה בטווח של 6 חודשים (כמו גם הערכת סיכוני האשראי בקרב רוב ענף הרכב באירופה)

ענף הרכב מסמל את הקשיים של הכלכלה הגלובלית. ענף זה נפגע בו זמנית מהאטה מחזורית באיזורים רבים, סיכונים פוליטיים הקשורים בפרוטקציוניזם סחר ושינוי התנהגות צרכנית. (לדוגמה: עלייה באיכות המכשור הביתי בסין ותקנות חדשות למניעת זיהום אוויר באירופה).

מתיחות הסחר והשפעתה על הכלכלה הגלובלית

מתיחות הסחר בין סין לארה"ב תתרום להאטה בכלכלת ארה"ב יחד עם ביקוש מקומי נמוך וצמיחה צפויה של 2.5% השנה ו-1.3% ב-2020, בהשוואה ל-2.9% ב-2018. באשר לסין, מלחמת הסחר הובילה לצניחה בולטת של 10% ביצוא לארה"ב בארבעת החודשים הראשונים של השנה.

באופן כללי, אי הבהירות בנוגע לתוצאות המשא ומתן בין ממשלות סין וארה"ב יחד עם האקלים המתוח הנובע ממלחמת הסחר, ימשיכו להטיל את כובד משקלן על רמות הביטחון העסקי. רמות הביטחון העסקי בקרב מדינות רבות נמצאות בירידה בשנה האחרונה ובמיוחד בענפי הייצור. זהו המקרה בגרמניה ובה, נכון ליוני, מדדי רמות הביטחון העסקי כמו IFO נמצאות ברמה הנמוכה ביותר שלהן מזה חמש שנים.

קצב הייצור השנתי נמצא בירידה. התחזית של קופאס בשנה הנוכחית לצמיחה כלכלית היא 0.8% בהשוואה ל1.5% בשנה שעברה. קופאס מורידה את דירוג האשראי של גרמניה ל-2A מ-1A. שלוש כלכלות התלויות בכלכלה הגרמנית מורדות גם הן. זהו המקרה של צ'כיה וסלובקיה (שתיהן מורדות ל-3A מ-2A), כמו גם אוסטריה, מ(1A ל-2A). רמת הסיכון העסקי עולה גם באיסלנד (משונמכת ל-3A). בנימה אופטימית יותר, חברות הפועלות באוזבקיסטן (שודרגו מ-C ל-B) וקירג'יסטן (מ-D ל-C) מרוויחות כתוצאה מפתיחות כלכלית ופוליטית מסוימת.

הורד הודעה זו : הברומטר של קופאס - מתיחות הסחר חוזרת לח... (97.54 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew