חדשות פרסומים וארועים
2023. 10. 04.

קופאס: מודיס משדרגת את הדירוג של חברת קופאס ל-A1, תחזית יציבה

קופאס: מודיס משדרגת את הדירוג של חברת קופאס ל-A1, תחזית יציבה

ב-28 בספטמבר 2023 שדרגה סוכנות הדירוג מודיס את דירוג החוסן הפיננסי (דירוג חוסן פיננסי של חברת ביטוח – ISFR) של קופאס -מ-A2 ל-A1. הסוכנות גם שינתה את התחזית עבור קופאס מחיובית ליציבה.

בהודעתה לעיתונות מדגישה מודיס כי הדירוג משקף את "הגיוון ההולך וגובר של הקבוצה, הפיקוח המוגבר אחר החשיפות לסיכוני אשראי והניהול המשופר שלהן, אשר מודיס צופה שיביאו להפכפכות נמוכה יותר ברווחים ויציבו את המבטחת בעמדה שתאפשר לה להתמודד בהצלחה רבה יותר עם הרעה במצב הכלכלי. השדרוג משקף גם את רמת ההיוון הטובה שנשמרת על ידי הקבוצה מאז 2020 ואת השיפור באיכות הנכסים שלה."

בנוסף התאפיינה קופאס ברווחיות חזקה מאד במהלך חמש השנים האחרונות, עם יחס משולב ממוצע של 71% בין 2018 ו-2022.

מודיס גם מאמינה כי מאז 2016 "הקבוצה שיפרה את תהליכי פיקוח הסיכונים בהם היא נוקטת והייתה יותר פעילה בעריכת התאמות בפרופיל הסיכונים שלה. גם אם הפכפכות בהכנסות תישאר תכונה המאפיינת את תחום ביטוח האשראי, מודיס צופה כי ההפכפכות תיוותר מתונה."

לסיום מדגישה סוכנות הדירוג בתחזית שלה כי "התחזית היציבה משקפת את ציפייתה של מודיס כי קופאס תשמור על יחס Solvency II מעל 180%, יחס מינוף מתחת ל-30%, וכי הקבוצה לא תגביר משמעותית את התיאבון שלה לחיתום או לסיכוני נכסים." 

פאלה ג'רביס, סמנכ"לית הכספים וניהול הסיכונים, אומרת:

"אנחנו מאד מרוצים מהשדרוג של מודיס ל-A1. זהו פרס על עבודתו של צוות קופאס, ומהווה הכרה ברמת השירות הגבוהה המוצעת ללקוחותינו. זוהי גם הכרה בזריזות ובגמישות המאפיינות את קופאס, כושר ההתאוששות שלה ואיכות ניהול הסיכונים של הקבוצה – תכונות המצויות בלב ליבה של התרבות והמומחיות שלנו. קופאס מתקדמת היטב ביישום התכנית האסטרטגית שלה Build to Lead, ומתכוננת באופן פעיל לשלב הבא שיוצג ב-5 במרץ 2024."

הורד הודעה זו : קופאס: מודיס משדרגת את הדירוג של חברת ק... (345.91 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew