חדשות פרסומים וארועים
2023. 03. 02.

מדריך הסיכונים של קופאס למדינות ולסקטורים 2023: מגמות עיקריות בכלכלה העולמית

מדריך הסיכונים של קופאס למדינות ולסקטורים 2023: מגמות עיקריות בכלכלה העולמית

קופאס משיקה את מהדורת 2023 של מדריך הסיכונים שלה למדינות ולסקטורים בפורמט חדש לגמרי, אבל כמו תמיד עם הערכות הסיכונים שלנו למדינות ולסקטורים שכולם מחכים להן.
צוות המחקר הכלכלי שלנו מציע לכם את הניתוחים והתחזיות שלו ל-160 מדינות ו-13 סקטורים.
מבחינתו של קסבייר דורנד מנכ"ל קופאס, 2023 תהיה שנה חשובה:

מה תביא עמה 2023?

קסבייר דורנד (1)
"הצמיחה צפויה להישאר איטית בסך הכול (קרובה לאפס), כמו למשל בארצות הברית (מתחת ל-1%) ובמרבית המדינות המפותחות.
מה שיניע כמעט בלעדית את הצמיחה העולמית יהיו שווקים מתעוררים, במיוחד מדינות המייצרות סחורות, שייהנו הן מהאקטיביזם המופחת של הבנקים המרכזיים במערב – בהובלת הפדרל דיזרב – והן מהתאוששות כלכלת סין.

 

לאחר השיא הצפוי של המגפה בתחילת האביב, אמורה הפעילות בסין להתאושש משמעותית, כשהיא נתמכת על ידי דרישה מקומית שהייתה עצלה במיוחד בשנתיים האחרונות, בייחוד ברמת משקי הבית, שבהם סביר כי עודפי החסכונות יממנו התאוששות חזקה ביותר בהוצאות הצרכניות. אם מביאים בחשבון את אי שביעות הרצון ההולכת וגדלה של האוכלוסייה, הרי שנראה כי גם הממשלה משתוקקת לתמוך בפעילות, כפי שנרמז למשל על ידי ההקלה שנעשתה לאחרונה באמצעי הבקרה או במגבלות הזהירות שהוטלו על סקטורים מסוימים (טכנולוגיות מידע ותקשורת, נדל"ן וכדומה).

אין צורך לומר שנקודות מבט אופטימית זו אינה משוללת סיכונים. השינוי הדרמטי המתחולל בעולם נמצא במגמת האצה, והמשבר הרב ממדי שאנו חווים אינו עומד להסתיים. מרבית הנושאים של השנה שעברה יישארו בליבו של סדר היום, ובראש ובראשונה משבר האנרגיה והמפלצת האינפלציונית. ברור ששני האחרונים אינם רק מחזוריים וקשורים לסנקציות נגד רוסיה ולהשפעת המגפה, אלא גם ומעל הכול למורשת של פחות מדי השקעות במערכת האנרגיה, ובהחלט מהווים מחיר לדה-קרבוניזציה שלה. בעוד שהיא ללא ספק מבורכת, הירידה באינפלציה בחודשים האחרונים עלולה אם כן להיות זמנית בלבד, והזינוק במחירים שנצפה מאז פתיחתן מחדש של הכלכלות עשוי להיות הקדמה למשטר אינפלציה חדש, גבוה יותר מבחינה מבנית.
זה אפילו נכון יותר מכיוון שכוחות מבודדים, אינפלציוניים באופן אינהרנטי, מופיעים שוב על פני השטח ומעלים את הסיכון לפרגמנטציה, שבבירור אינה תואמת לאינטרסים של הכלל או של מדינה מסוימת כלשהי. אז כיצד יגיבו הרשויות הפיננסיות, אפילו אם נסתכל על הבעיה מזווית זו בלבד? האם המלחמה נגד האינפלציה, שנמצאת בלב ליבו של המנדט שניתן לרשויות הללו, תיכנס לקונפליקט גלוי מול מטרותיהן של הממשלות? כפי שניתן לראות, השנה שלפנינו מלאה בסיכונים בכל החזיתות – מאקרו כלכליות, פיננסיות, חברתיות, פוליטיות וכדומה – ובמהלכה, בהתאם להחלטות שיתקבלו, יתכן שהכלכלה העולמית תשקע במיתון או תעלה על המסלול (הנכון) להתפתחות בת קיימא, מכלילה וחיובית."

המהדורה העשרים ושבע של המדריך מתייחסת לכל השאלות הללו ומנסה להשיב עליהן על ידי אימוץ גישה דואלית, גיאוגרפית וסקטוריאלית, כנהוג. הורידו אותו עכשיו!

ולמידע נוסף אנו מזמינים אתכם לבדוק ללא תשלום את קבצי הערכת הסיכונים המקיפים שלנו הכוללים 160 מדינות ו-13 סקטורים תחת החלק "מחקרים כלכליים".

הורד הודעה זו : מדריך הסיכונים של קופאס למדינות ולסקט... (9.52 MB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew