חדשות פרסומים וארועים
2016. 09. 14.

Coface ישראל בהתרעה ליצואנים לגרמניה

ממוצע עיכובי התשלום בגרמניה מגיע ל-41.4 ימים – מרביתם בשל המצב הכלכלי של הלקוח

למרות המצב הכלכלי הטוב של גרמניה, מוסר התשלומים במדינה בעייתי ושיעור החברות בגרמניה שדיווח על עיכובי תשלום גבוה מזה שבסין. כך מתריעים היום בחברת ביטוח האשראי Coface  ישראל. בסקירה ראשונה שפרסמה החברה על מוסר התשלומים בגרמניה עולה כי כ-84% מהחברות במדינה סובלות מעיכובים בתשלומים של לקוחות. הממוצע בכלל הסקטורים במדינה עומד על עיכובי תשלום של למעלה מ-41 ימים בממוצע (41.4). זאת מעבר לתקופת האשראי שהוסכמה בין הצדדים. עוד עולה כי למעלה ממחצית מעיכובי התשלום נובעים כתוצאה מבעיות כלכליות של הלקוח ורק 9.4% כתוצאה מסכסוך עסקי על טיב המוצר שהתקבל.  ב-Coface  ישראל מתריעים כי פגיעה במצב הכלכלי בגרמניה עלולה להחריף את הבעיה ולפגוע בתשלומים ליצואנים ישראלים.

 

גרמניה נחשבת למדינת יעד משמעותיות ליצוא הישראלי, כאשר השנה נרשם גידול בהיקפים. על פי נתוני הלמ"ס, בחודשים ינואר-יולי השנה עמד הייצוא הישראלי לגרמניה על כ-856 מיליון דולר, לעומת כ-842 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הייצוא הישראלי לגרמניה הינו בתחומי הכימיקליים, ציוד חשמלי, פלסטיק, גומי וטקסטיל ומוצריו.

 

על פי הסקירה, עיכובים בתשלום ללקוחות בגרמניה הוא נורמה שבשגרה במדינה. 83.7% מהחברות בגרמניה דיווח כי חוו עיכוב בקבלת תשלומים המגיעים להם, בשנה האחרונה. מדובר בנתון בעייתי יותר מזה שדווח בסין (80%). עוד עולה כי העיכובים בתשלומים מקיפים את כלל הסקטורים בגרמניה, אולם ישנם הבדלים בהיקפים המדווחים. הסקטור הבעייתי ביותר מבחינת מוסר התשלומים הוא סקטור הטקסטיל והביגוד: 94.4% מהעסקים בתחום חוו עיכובי תשלום. זאת לעומת כ-89.3% מהעסקים בתחום הנייר והאריזה שחוו זאת, 87.5% בתחום העץ והריהוט, 84.9% בתחום הכימיקלים ו-83.8% בתחום המתכות. בין הענפים הבולטים שבהם מוסר התשלומים "טוב" מהממוצע נמצאים ענפי המזון והחקלאות בהם 81.6% מהעסקים דיווחו על עיכובים בתשלומים, התחבורה -81.5%, התקשורת וההיי-טק-81.3%.

 

מבחינת משך העיכוב בתשלום, הממוצע בכלל העסקים בגרמניה עומד על כ-41.4 ימים כאשר  בין הענפים בהם נרשם עיכוב משמעותי בתשלום נמצאים ענפי התחבורה (55.2 ימי עיכוב בממוצע), טקסטיל וביגוד (45.9), מסחר וסיטונאות (42.4). בין הענפים הסובלים אף הם מעיכובי תשלום, אבל פחות מהממוצע, נמנים המזון והחקלאות (39.8 ימי עיכוב בתשלום בממוצע), הייטק ותקשורת (32.3) וכימיקלים (30.7).

 

על הסקירה, הסיבה המרכזית לעיכובים בתשלום נובע מקשיים כלכליים של הלקוחות ורק חלקו הקטן של העיכוב נובע כתוצאה מסכסוך עסקי על טיב הסחורה שהתקבלה. 54.4% מהחברות דיווח על קשיים כלכליים של הלקוח שגרמו לעיכובי התשלום, בעיות התנהלות של הלקוח גרמו לכ-14.2% מהעיכובים ורק 9.4% מהעיכובים נבעו מסכסוך עסקי. חברות גרמניות מוטות ייצוא דיווח גם על בעיות בקבלת מט"ח כאחת הסיבות לעיכובי התשלום.

 

לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, למרות המצב הכלכלי האיתן של גרמניה, ולמרות שלא רואים גידול בהיקף פשיטות הרגל במדינה, החברות הגרמניות מושפעות מהנעשה בשווקים השונים ובכלל שאר מדינות אירופה. פגיעה בכלכלות באותן המדינות עלולה להוביל לפגיעה גם באיתנותן של החברות הגרמניות ולפגיעה ביצואנים הישראלים.

 

אודות  Coface:

Coface, מהחברות המובילות בעולם בתחום ביטוח האשראי פועלת ישירות בישראל מזה כשנה וחצי.  הקבוצה מציעה לחברות ברחבי העולם פתרונות הגנה מפני חדלות פירעון של לקוחותיהם הן בשוק המקומי והן ליצואניות. לקבוצה  נוכחות בכ- 100 מדינות והיא  מבטחת עסקאות של למעלה מ- 40,000 חברות בכ- 200 מדינות ברחבי העולם. בכל רבעון Coface מפרסמת הערכות סיכון לכ- 160 מדינות, המבוססות על הידע הייחודי שלה בנוגע למוסר התשלומים של החברות השונות והודות למומחיותם של 350 חתמי אשראי הנמצאים קרוב ללקוחות ולחייבים שלהם ברחבי העולם.

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew