חדשות פרסומים וארועים
2023. 07. 05.

"חוב תמורת טבע": קופאס מעניקה ביטוח משנה בעסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה!

"חוב תמורת טבע": קופאס מעניקה ביטוח משנה בעסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה!

אקוודור, ארץ בעלת מגוון ביולוגי עשיר, חתמה על הסכם להפחתת החוב שלה תוך הקצאת מאות מיליוני דולרים לשימור ימי באיי גלפאגוס.

קופאס השתתפה בביטוח משנה של החבילה הפיננסית המהווה את הסדר החוב הגדול ביותר המסייע לשימור המגוון הביולוגי, דרך "התאגיד הפיננסי האמריקאי לפיתוח בינלאומי".

שמורת הטבע הימית של גלפאגוס היא אחד האזורים הימיים המוגנים הגדולים ביותר בעולם ועם המגוון הביולוגי הנרחב ביותר. ב-2022 יצרה ממשלת אקוודור את שמורת הטבע הימית "הרמנדד" כדי לשפר את השימור הימי. המרת החוב ופעילויות השימור הנלוות אליה יאפשרו לאקוודור לעמוד בהתחייבות של ברית האוקיינוסים העולמית להגן על 30% מהטריטוריה הימית בעולם עד 2030.

מטרת "איגרת החוב הימית של גלפאגוס" היא לממן את המרת החוב של אקוודור על ידי החלפת 1.628 מיליארד דולר מתוך אגרות החוב הבינלאומיות של אקוודור בהלוואה של 656 מיליון דולר. הסכם היסטורי זה יחסוך לאקוודור כמיליארד דולר במהלך 17 השנים הבאות. בבסיס איגרת החוב עומדים 18 מיליון דולר במימון שנתי עבור איי גלפאגוס. במהלך 20 השנים הבאות ישמשו כספים אלה על מנת להגן על מינים המצויים בסכנה ועל היבטים אחרים של אוצר אקולוגי עולמי זה. "התאגיד הפיננסי האמריקאי לפיתוח בינלאומי" (DFC) מעניק 656 מיליון דולר בביטוח סיכון פוליטי (עבור ההלוואה), וביטוח המשנה לפרויקט ניתן על ידי קבוצה של 11 מבטחים פרטיים, לרבות קופאס, על מנת לאפשר את הפרויקט.
"זו הייתה ההמרה הראשונה של חוב תמורת טבע שקופאס השתתפה בו. אנו מתכננים לסייע בעוד עסקאות ירוקות בעתיד ולהעניק תמיכה קריטית לתכניות בעלות חשיבות חברתית וסביבתית," מדגיש פיל וורד, המשמש כמנהל תיקי לקוחות בכיר עבור מוסדות פיננסיים בקופאס צפון אמריקה.
לאחר מספר חודשים של דיונים על מבנה המדיניות הספציפית והנוסח שלה, אישרה קופאס כי היא תומכת בעסקה לתקופה של 10 שנים. "זוהי התוצאה של שיתוף פעולה מצוין בין המחלקות השונות בקופאס," אומר גיום אוגייר, ראש ביטוח הסיכון היחיד בקופאס בריטניה ואירלנד.

עסקה חדשנית תודות לביטוח סיכון יחיד

פתרונות ביטוח הסיכון היחיד של קופאס מהווים מוצרי גידור המגנים על בעלי פרויקטים, מפתחים ומממנים כנגד סיכונים מסחריים ופוליטיים ארוכי טווח. ב-2022 הכפילה קופאס את המעטפת שתוקדש לתמיכה בפרויקטים של סביבה, חברה ומשילות בכל העולם מהיום ועד 2025 על ידי הענקת יותר פתרונות של ביטוח סיכון יחיד. המטרה היא לחזק את תמיכתנו במימון ויישום פרויקטים בהובלת חברות, בנקים וגופים רב צדדיים העומדים בקריטריונים ספציפיים של סביבה, חברה ומשילות בתחומים כמו אנרגיות מתחדשות, יעילות אנרגטית, תחבורה, טיפול במים, בריאות, חינוך ומיקרו מימון.

על פי סקוט נייתן, מנכ"ל DFC שצוטט באתר האינטרנט של הארגון, "עסקה זו היא הישג עצום ומעניקה תועלת במספר רב של מישורים. אקוודור זוכה ביציבות כלכלית מוגברת, והעולם מפיק תועלת משימור של מערכת אקולוגית קריטית. ה-DFC גאה בעבודתו עם השותפים שלנו [לרבות קופאס – העורך] על מנת לסייע לעסקה חדשנית זו להתרחש. איגרת החוב הימית של גלפאגוס תייצר תועלת עצומה לאנשי אקוודור על ידי הפחתת החוב הלאומי של המדינה והענקת משאבים משמעותיים שיגנו על איי גלפאגוס והמגוון הביולוגי יוצא הדופן שלהם בשנים הבאות. השקעתה של DFC בדמות 656 מיליון דולר בביטוח סיכון פוליטי עבור עסקה זו מדגישה גם את עוצמתו וגמישותו של הכלי שלנו בתחום ביטוח הסיכון הפוליטי בגיוס הון של המגזר הפרטי להשקעות בעלות תועלת כלכלית וסביבתית מוחשית."

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew