חדשות פרסומים וארועים
2022. 11. 13.

מודי'ס מאשרת את הדירוגים של קופאס, משנה את התחזית לחיובית

מודי'ס מאשרת את הדירוגים של קופאס, משנה את התחזית לחיובית

בהודעתה לעיתונות, מדגישה מודי'ס כי דירוג זה משקף את "הערכת השווי המצוינת של קופאס, הרווחיות הטובה שלה וחשיפתה המוגבלת לרוסיה. קופאס שמרה בעקביות על יחס כושר הפירעון של הקבוצה מעל 190% מאז 2020, עם רגישות נמוכה של יחס זה לזעזועים פיננסיים ומקרו כלכליים. רגישות נמוכה זו קיבלה תמיכה נוספת על ידי שיפורים שהתרחשו לאחרונה באיכות הנכסים של הקבוצה."

 

בנוסף, רווחיותה של קופאס חזקה מאד בחמש השנים האחרונות, עם יחס משולב ממוצע של 75% בין השנים 2017 ו-2021.

 

מודי'ס גם מאמינה כי מאז 2016, "הקבוצה שיפרה את תהליכי פיקוח הסיכונים בהם היא נוקטת, והיא פועלת באופן יזום יותר לוויסות מאזן הסיכונים שלה". מודי'ס צופה כי "שיפורים אלה יתורגמו לפחות זעזועים בקנה מידה גדול שישפיעו על היחס המשולב של הקבוצה בהמשך, גם אם אי היציבות בהכנסות תמשיך לאפיין את תחום ביטוח האשראי."

לסיום התחזית שלה, מדגישה סוכנות הדירוג כי "שינוי זה בתחזית מ'יציב' ל'חיובי' משקף את הגיוון הגובר המאפיין את הקבוצה ואת הפיקוח המשודרג והניהול המשופר של החשיפות לסיכוני אשראי, שמודי'ס צופה שיביאו להפחתה באי היציבות ברווחים ויציבו את המבטח בעמדה טובה יותר לשמור על מקומו אל מול הרעה במצב הכלכלי.

 

פאלה ג'רבאיס, מנהלת התחום הפיננסי והסיכונים, הגיבה: "אנו מקבלים בברכה את השינוי בתחזית, אשר מתגמל את עבודתם של צוותי קופאס ומכיר ברמת השירות הגבוהה המוצעת ללקוחותינו. הוא גם מכיר במהירות הפעולה ובחוסן של קופאס, וכן באיכות ניהול הסיכונים שלה, תכונות המהוות את לב ליבן של תרבות הארגון והמומחיות שלו. קופאס סמוכה ובטוחה ביכולתה לקיים את התכנית האסטרטגית שלה המתבססת על המוטו של לבנות כדי להנהיג."

הורד הודעה זו : מודי'ס מאשרת את הדירוגים של קופאס, משנה... (344.88 kB)

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew