חדשות פרסומים וארועים
2017. 12. 27.

Coface בהתרעה ליצואנים לגרמניה: מוסר תשלומים בעייתי בגרמניה

למרות מצבה הכלכלי הטוב של גרמניה, מוסר התשלומים במדינה ממשיך להיות בעייתי. כך מתריעה היום חברת ביטוח האשראי Coface  ישראל מבדיקה שערכה חברת ביטוח האשראי הבינ"ל Coface עולה כי עבור  77.6% מהעסקים בגרמניה פיגור בקבלת התשלום הוא תופעה קבועה. יחד עם זאת מדובר בשיפור יחסי לשנת 2016 בה חוו כ-84% מהחברות פיגורים בתשלומים. ב-Coface  ישראל אומרים כי מבחינת סיכון ליצואנים הישראלים, יש להבחין בין החברות הגרמניות הפועלות בשוק המקומי לבין אלו המתמקדות בייצוא. למעלה מ-87% מהחברות הגרמניות המתמקדות בייצוא דיווחו על פיגור כלשהו בתשלום מצד לקוחותיהם, לעומת כ-76% מהחברות הגרמניות המתמקדות בשוק המקומי.  

גרמניה נחשבת לאחד מיעדי הייצוא המרכזיים של היצואנים הישראלים. על פי נתוני הלמ"ס, היקף הייצוא הישראלי לגרמניה עמד בעשרת החודשים הראשונים של השנה על כ-1.3 מיליארד דולר, גידול של כ-10% ביחס לשנת 2016 (1.18 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד). 

על פי הנתונים, ימי הפיגור בתשלומים הממוצעים בגרמניה עומדים על 41.4 ימים. מדובר על פיגורים בתשלומים מעבר לימי האשראי המוסכמים בין הלקוח והספק. כ-75% מהחברות שנסקרו דיווחו על פיגורים בתשלומים מצד לקוחותיהם של עד 60 יום. מעל 15% מהחברות דיווחו על פיגורי תשלום הנעים בין 60-120 יום ולמעלה מ-5% דיווחו על פיגורי תשלום של 120 יום ומעלה. כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface ישראל, מעריך כי למעלה מ-80% מהחברות שחוו פיגורים בתשלומים בתשלומים של חצי שנה ומעלה, לא יקבלו את מלוא כספם בסופו של דבר במקרים אלו. 

מבחינת חלוקה סקטוריאלית, הענפים בהם הסיכון גבוה יותר והסובלים ממוסר תשלומים בעייתי הם ענפי  הטקסטיל, עור והלבשה. בסקטורים אלה הממוצע של פיגורים בתשלומים עומד על  54.5 ימים. אחרי ענפים אלו ניצבים ענפי העץ והריהוט, עם 53.8 ימי פיגור בממוצע. הפיגורים הקצרים ביותר בתשלומים הם בעיקר בתעשיות הרכב (31.9 ימים), כימיקלים ומינרלים (33.1 ימים).  

מבחינת רמות סיכון של הסקטורים, ענפי הרכב, כימיקלים, בניה, פרמצבטיקה ותקשורת (IT) מדורגים בסיכון נמוך בגרמניה. ענפי המתכת, עץ, קמעונאות ותחבורה מדורגים כענפים בסיכון בינוני וענפי האנרגיה, אגרופוד, נייר וטקסטיל מדורגים ברמת סיכון גבוהה.

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew