חדשות פרסומים וארועים
2023. 09. 20.

כיצד להימנע מהסיכונים של אי תשלום ולהבטיח את רווחיות החברה במכירה בשוק המקומי וב

כיצד להימנע מהסיכונים של אי תשלום ולהבטיח את רווחיות החברה במכירה בשוק המקומי וב

20 בספטמבר 2023

 

כיצד להימנע מהסיכונים של אי תשלום ולהבטיח את רווחיות החברה במכירה בשוק המקומי ובחו"ל

 

בכלכלה הנוכחית מכירה באשראי, במיוחד בתחומים מסוימים, היא מנהג נפוץ. עם זאת,לוודא שכל החובות נגביםאינו תהליך פשוט, ולמעשה לעתים קרובות מאד מתעוררים מחסומים העלולים לשבש את הצלחת הפרויקט.   

 

אנו מתייחסים לתהליך המכירה של כל מוצר או שירות ממש כאל פרויקט שיש לתכנן כיאות עד לפרט הקטן ביותר על בסיס צעדים שרק אנשי מקצוע מהתחום יכולים לנהל באופן שיטתיהחל מהשגת המידע על אודות הלקוח הפוטנציאליועד לכיסוי ביטוחי של הסיכונים העלולים להתעורר לאורך הדרך.

 

גורמים שונים יכולים לסכן את העסקה המסחרית, לרבות בעיות הקשורות ללקוח או סיבות כלכליותשאינן בשליטתו.

 

כיצד נוכללהשיג את כל המידע הדרוש בקשר לאמינותו של הלקוח האפשרי, למנוע את הסיכון הנוגע לחובות אבודים, ולבטח את מוצרינו כדי להגן עליהם מפני מאורעות בלתי צפויים?מה אם היו לנו מומחים שעמם ניתן לדון בתכניותינו העסקיות ובמה שמדאיג אותנו? מומחים אלה היו יכולים להעניק לנו פתרונות קונקרטיים ולאפשר לנו להתמקד בעבודתנו מבלי לבזבז זמן ומשאבים.

 

ובכן, ישנם פתרונות ומומחים שניתן להשתמש בהם כך שיסייעו לנו בהשגת תשובות קונקרטיותלכל מצב פוטנציאלי או התרחשות מזיקה. משאבים אלה מאפשר לנו למכור בביטחון, ללא קשר לאתגרים שאנו עומדים מולם.

 

כאשר חברה מוכרת באשראי, היא חשופה לסיכון של עיכובים או אי תשלוםהנובעים ממגוון סיבות. בנוף העסקי כיום, חיוני שתהיה לכם היכולת לחלוק סיכונים עם שותף אמין היכול ללוות את העסק בשלביו השונים של פרויקט חדש.

 

כמובן, כדי להבין את הקונטקסט העכשווי המורכב, יש צורךבניתוחים יסודיים ובתובנותעל מנת להגיע להבנה של הדינמיקה היכולה להשפיע על כלכלת המדינה או לשבש אותה. פקטורים אלה כולליםאלמנטים גיאופוליטיים ותנודות בשווקים הכלכליים, מה שהופך אותם למורכבים ומאתגרים ביותר לניתוח. המומחים של קופאס מחזיקים בידיהם במיומנויות הדרושות כדי לנתח מגוון מצבים ואת התנודות המתמשכות בשוק. מומחיותם מאפשרת להם להפוך את ים הנתונים המורכב והכאוטילמידע מאורגן המשמש כבסיס מוצק לתכנון אסטרטגיות עסקיות אפקטיביות.

 

הערכת הלקוח – כיצד לעשות זאת?

 

בבסיסה של כלאסטרטגיה לגידור סיכוני אשראינמצאהצורך במידע איכותיהמאפשר להעריך לקוחות באופן יעיל.

 

לו רצינו לקבוע הגדרה לסיכון אשראי מבלי להיכנס לפרטים טכניים, יכולנו לומר שסיכון אשראי מתייחס לאפשרות כי צד אחד לחוזה עלול שלא לקיים את התחייבויותיו הפיננסיות, מה שיוביל להפסד לנושה.

 

כדי לנהל סיכונים אנו מסתמכים במידה רבה על נתונים ממקורות אמינים. ברגע שהם הושגו, נדרשת היכולת לנתח את הנתונים ולהפוך אותם למידע משמעותי המבטיח כיסוי ביטוחי מקיף של האשראי שלנו באופן כזה שנוכל להרחיב את העסק ולאפשר התפתחות עתידית.קופאס מעניקה פתרונות חדשניים שמטרתם לתמוך בסחר עולמי, תוך התייחסות למגוון צרכים ודרישות.

אילו אלמנטים ניתן להביא בחשבון בביטוח אשראי?

 

אם לסכם,ביטוח אשראי מגן על עסקים מפני ההשפעות השליליות הנגרמות על ידי פשיטות רגל בלתי צפויות של לקוחות. חוזה ביטוח האשראי (הפוליסה) משמש ככלי ניהול אשראי במיקור חוץ, וחברת הביטוח פועלת כשותף תומך בהכוונת המכירות והגברתן. 

 

לדוגמה, קופאס מנפיקה פוליסות הכוללות ניתוח ראשוני של אמינות לקוחותיה של החברה המבוטחת, כלומר הערכה של יכולתן לעמוד בהתחייבויות האשראי שלהן וקביעת גבול אשראי שבמסגרתו הכיסוי הביטוחי מתערב. גבולות האשראי מתעדכנים (דרך CofaNet) ביוזמת הלקוחות ו/או קופאס, עם ניטור קבוע בהתאם ליכולותיו הפיננסיות של החייב.

 

במקרה שבו החברה המבוטחת מכריזה על אי תשלום, קופאס יוזמת מיד את הנהלים הדרושים על מנת להחזיר לחברה את סכום החוב, ומעניקה פיצוי במקרה שהקונה חסר כושר פירעון. פוליסת ה-TradeLinerשל קופאס היא פתרון משולב המגן על חברות מפני אי תשלום על ידי לקוחות, ומבטיח מגוון רחב מאד של שירותים החל ממניעת אי תשלום ועד גביית חובות ופיצוי. כדי להאיץ את החלפת המידע ולהתאים אישית את הכיסוי לצרכים הספציפיים של כל לקוח, מיישמת קופאס באופן מתמיד מערכות קשרי לקוחות הכוללות גם פלטפורמות מקוונות.פוליסת ה-EasyLinerהמוקדשת לעסקים קטנים ובינוניים ניתנת להפעלה בקלות באופן מקוון ומאפשרת לכם לקבל כיסוי ביטוחי למכירות בחו"ל או בארץ באופן פשוט, יעיל ומוחשי.

 

CofaNet Essentials

 

CofaNet Essentials היא מערכת ניהול מקוונת לפוליסות של קופאס, אשר תוכננה על מנת להעניק לעסקים חופש וגמישות בבדיקה והערכה של לקוחותיהם, ולאפשר להם גישה למידע רב ערך ממספר רב של חברות ברחבי העולם. תודות ל-CofaNet Essentials ניתן:

 

  • לברר מידע על חברות / לקוחות בכל מקום בעולם.
  • לבקש נתונים על גבולות אשראי ומידע מסחרי.
  • ליצור רשימת נתונים מותאמת אישית לצורך ניתוח הלקוח.
  • לעקוב אחר גבולות האשראי 24/7 באמצעות מערכת מתוחכמת של הודעות ומסרים.

כיצד מובטחת רווחיות החברה

 

תזרים מזומנים או נזילות הם ההיבט הפיננסי הקריטי ביותר בכל חברה.למעשה, לעתים קרובות היעדר נזילות הופך בדיוק לגורם המסכן את הישרדות החברה ומוביל למשבר או אף לפשיטת רגל. כל המערכת הכלכלית מעניקה עדיפות ליציבות פיננסית ומסתמכת על חברות היכולות לפעול ביעילות במקרה של איומים ומאורעות בלתי צפויים. על מנת להתמודד עם מצבים בהם קיים סיכון לאובדן אשראי, חיוני להחזיק במיומנויות נאותות וכלים. בבסיס אסטרטגיית ההגנה אנו מציבים תמיד את האפשרותלקבל גישה לנתונים רלוונטיים, תקפים ומלאים כדי להעריך את הספקים והלקוחות הנכונים תוך כדי מעקב מתמיד והשגת תובנות עדכניות בנוגע להתפתחות פרופיל הסיכונים שלהם.

 

מכירה באשראי – כיצד לנהל את הסיכונים

 

סיכון מאוחר הנובע מהמכירה מושפע הן מהמחזור הכלכלי והן ממאורעות הקשורים לחייב.באופן טיפוסי, במהלך תקופות של התרחבות כלכלית הוא פוחת. אך הוא נוטה להתגבר בזמנים של מיתון. בהתאם להתפתחות הנסיבות, על הכלים המגנים נגד הסיכונים השונים להתפתח גם הם. כדי להיענות לצרכים ספציפיים,קופאס מציעה מגוון רחב של אפשרויות ושירותים על מנת לבנות את פתרון ביטוח האשראי המתאים ביותר לחברה שלכם.

 

TradeLiner– פתרון עולמי

 

כיסוי ביטוחי נגד היעדר כושר פירעון של לקוח או פיגור בתשלומים במכירות הנעשות באשראי:

 

  • ·        קו אשראי מותאם אישית לכל קונה.
  • ·        אוטונומיה לנהל מו"מ על תנאי הכיסוי.
  • ·        גמישות בקביעת תנאי התשלום לקונים.
  • ·        פיצוי בגובה עד 90% מההפסד.
  • ·        שירות גביית חובות אבודים.
  • ·        מבנה תמחור פשוט עם תעריף הכולל את כל הסיכונים שבכיסוי.
  • ·        כלי מקוון,CofaNet Essentials, לניהול תיק הלקוחות שלכם והכיסויים שלהם.

ההשפעות החיוביות של אסטרטגיה טובה לביטוח אשראי

 

ביטוח אשראי הוא התוצאה הסופית של תהליך מורכב הכולל ניתוח של הנסיבות ותכנון קפדני בנוגע לחברה, פעולה שרק מומחה יכול לבצע.

 

כאשר קופאס היא השותפה שלכם לניהול סיכונים, פירוש הדבר הוא:

  • שאתם מסתמכים עלשותפה יציבהעם דירוג AA- של פיץ' ודירוג A2 של מודיס.
  • שיש לכםרשת בינלאומית ייחודיתעם נוכחות ב-100 מדינות המבטיחה שירות מקרוב לכל החברות.
  • קבלת תמיכהמצוותים ייעודייםהמציעים שירותים המותאמים אישית לכל צורך.
  • גישהלפתרונות גמישים ומותאמים אישיתשתוכננו במיוחד עבור חברות מכל גודל ומכל תחום.
  • ניצולמאגר גדול של נתונים בנוגע לחברותהמתעדכן על בסיס יומי על ידי 53 מרכזי מידע בכל העולם.
  • אפשרות ליהנותמניתוח סיכוניםעל ידי אנליסטים ומומחים ב-46 מדינות המחזיקים בידע מעמיק בנוגע למציאות המקומית ובהתמחויות חזקות בתחומים ספציפיים, מה שמבטיח הערכות מקיפות. 
  • אפשרות ליהנותמשירות גביית חובותעל ידי צוות מומחה ורשת גדולה של שותפים בינלאומיים הפועלים ב-200 מדינות.
  • גישה ל-CofaNet Essentials, מערכת ניהול מקוונת מאובטחת וקלה לשימושהמסייעת לחברה לנהל את פוליסת ביטוח האשראי.
  • חידושים דיגיטלייםעדכניים ביותר המותאמים ספציפית ללקוחות: ביניהן CofaMove, אפליקציית הטלפון החכם לניהול סיכונים בכל זמן ובכל מקום. 

 

קופאס למסחר

 

עם 75 שנות ניסיון ורשת בינלאומית נרחבת, קופאס היא גורם מוביל בתחום ביטוח האשראי המסחרי ושירותים ייחודיים נלווים לרבות פקטורינג, גביית חובות, ביטוח סיכון בודד, בונדינג ושירותי מידע. המומחים של קופאס עובדים קשה על מנת לנצח את הכלכלה העולמית ומסייעים לכ-50,000 לקוחות ב-100 מדינות לבנות עסקים מצליחים ודינמיים שהולכים וגדלים, בכל העולם. קופאס עוזרת לחברות בהחלטות האשראי שלהן. שירותי הקבוצה ופתרונותיה מחזקים את יכולתן של החברות למכור, בכך שהיא מגנה עליהן מפני סיכונים של אי תשלום בשווקים המקומיים שלהן ובשוקי  היצוא.

 

צרו עמנו קשר למידע נוסף

 

מחלקת השיווק והתקשורת

 

פרטיות /בהתאם לתקנת ה-GDPR, קופאס מחויבת לחלוטין להגן על נתונים אישיים. הרינו להזכירכם שאתם זכאים לבקש לבדוק, לתקן, לעדכן, לשנות, להסתיר, להגביל, לשדר או למחוק כל אחד מהנתונים האישיים שלכם שהעברתם בעבר אל קופאס.

 

למידע נוסף, אנא השתמשו בקישור להלן:

https://www.coface.co.il/he/Home/General-informations/Data-protection 

ליצירת קשר


מר מיכאל נחמנוביץ'

טלפון – 03-7623800
Michael.Nachmanovich@coface.com
מגדל הכשרת הישוב, ז'בוטינסקי 9, פינת מצדה 3
בני ברק, ישראל

למעלה
  • English
  • Hebrew